Soffan is speaking!

Hej allihop! 
 
Nu ni, nu har jag mycket att berätta om vår resa! 
 
Torsdagen kan vi börja med, vi åkte till skolan på morgonen och fick lite information och gick igenom vårat schema som vi skall ha de kommande veckorna. Kollade runt lite på skolan också, en stor byggnad med 6 våningar. 
 
Klockan 7 så mötte vi upp några män ifrån skolan som skulle ta med oss på festivalen som var i Pune. De sa att vi skulle gå två och två på ett led och hålla koll på dem hela tiden eftersom att det kommer vara så mycket folk. Där kan jag säga att jag blev rädd, men förväntansfull på samma gång, för tänk om man tappar bort sig bland alla dessa människor! Och människor, ja det kan jag säga att det var det! Fullt av folk som tittade på oss och log, tog bilder på oss i "smyg" (de är inte direkt diskreta!), de filmade och log som dårar! Medans vi gick runt på gatorna hand i hand så såg vi på uppträdanden med högmusik och teaterliknande uppvisningar. Vi fick gå upp på olika scener tillsammans med elefantguden Ganesha där folk stod nedanför och offrade pengar och sötsaker, lokaltidningen tog kort och TV filmade oss vid alla dessa tillfällen, vi blev välsignade genom att få en rödprick i pannan och en scarf. Några fick sötsaker och nästan alla fick en kokosnöt när vi gick ner. Den upplevelsen var så attans häftig att ni anar inte!! Jag tror att man måste vara där för att förstå känslan, den är så fantastisk! Det var en liten tjej som kom fram till mig och tittade på mig och var jättefascinerad, sedan sa hon att hon var så himla glad att träffa en sån som mig och att hon aldrig kommer att glömma det! Man blir lite smickrad faktiskt, eller nej jag vet faktiskt inte hur jag ska ta det, jag är ju en helt vanlig människa fast jag har en annan hårfärg. När vi kom hem gick vi förbi en liten kiosk och köpte en liten chips påse, den tog slut efter 5 min kan jag säga! Sen somnade vi alla som stockar, förutom Jenny som vände upp och ner på sin resväska 4 gånger och letade efter sin mobil, som ännu inte är funnen. 
 
Idag har vi först gått en guidad tur runt staden, intressant och helt annorlunda än Sverige, som allt annat förstås. Sen har vi även träffat våra värdfamiljer, jag och Jenny kommer riktigt bra överrens med våra och trivs bra i deras sällskap. Har inga tvivel alls på att jag kommer må som en kung och trivas kanon bra hos dem! Inte för att skryta och så nu, men våran värdfamilj har en privat chaufför till skolan, och då tar det 5 minuter att gå! 
 
Nu har jag inte mer att säga, det kommer bilder någon dag! So long parents! 
Och mamma, klappa och ge Dea en köttbulle extra från mig! 
/ Sofie Ekelöf SP10 

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej på er! Vilken rolig läsning, tänk vilka upplevelser ni får vara med om. Skönt att höra att det känns så bra med värdfamiljen, hoppas att alla känner samma sak med sina familjer. Vi väntar med spänning på bilder och flera inlägg. Hoppas Jenny har hittat sin mobil. Och Sofie, givetvis ska Dea få en extra köttbulle med hälsningar från dig:)

2012-09-28 @ 19:43:30
Postat av: Carina Ahlqvist

:D

2012-09-28 @ 22:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0