Tankar inför resan

Om 110 timmar sitter vi på flyget till Indien. Det motsvarar alltså fem dagar, FEM!!! dagar. Vet ni hur snabbt fem dagar går? Särskilt om dessa fem dagar inkluderar en helg, helger går alltid extra fort. Jag har aldrig varit särskilt nervös inför resor, aldrig haft resefeber, inte ens när jag i nian åkte och bodde hos en familj i Frankrike. Men nu, när jag två år senare ska resa till Indien i tre veckor håller jag på att dö. Jag kan knappt sova på nätterna för att jag drömmer att jag missar planet eller så kan jag helt enkelt inte somna för att kroppen är så pirrig att jag måste upp och röra på mig, jag mår illa på kvällarna och tror att jag kommer bli sjuk så att jag måste stanna hemma. Det jobbigaste är dock packningen, det är så mycket saker jag behöver ha med mig, typ myggmedel så att jag inte dör i malaria (ja, jag börjar bli lite paranoid). Eller vätskeersättningen så att jag inte får vätskebrist, och handspriten jag blivit beroende av efter en sommar på Ica Maxi. Det är bara få av alla saker jag har tänkt att jag kommer behöva, förutom kläder såklart. Det skulle inte förvåna mig det minsta om jag lyckas glömma det viktigaste, typ trosor eller värdfamiljens presenter. Det är ganska typiskt mig och min klumpighet.
Tack vare just den klumpigheten har jag lyckats skaffa mig sju stycken skrubbsår såhär veckan innan vi åker. Känns ju perfekt att ha en massa öppna sår i Indien. Jag kommer säkert få blodförgiftning och inte hitta min reseförsäkring för att jag glömt den hemma. Vilket jag säkert kommer göra, eller nej kanske inte. Min pappa kommer vara på mig hela helgen om alla papper och pass och bankkort och saker jag ska ha med, så det finns kanske inte så stor risk att jag glömmer just försäkringspapprena. Men jag kommer garanterat glömma något.
Jag tror inte att nervositeten kommer sitta i så länge, den kommer säkert vara borta redan på Arlanda när gruppen är samlad och på väg. Jag tycker såklart att den kan försvinna nu på en gång, känner mig lite löjligt när jag sitter bredvid Jonatan som inte ens reflekterat över att vi åker på tisdag, han är så lugn man kan bli. Visserligen har han redan varit i Indien en gång, så hans lack of nervositet kanske inte räknas. Så säger vi, han räknas inte och min kommer försvinna. PERFEKT!
Hälsningar Maja

Kommentarer
Postat av: Fröken Susanne

Vad gäller packningen kan du nog vara helt lugn. Den såg liten och tajt ut i morse när jag såg dig i skolan.
Ha det alldeles alldeles underbart alla elever, jag är såååå avis.
//Susanne

2012-09-21 @ 15:08:13
Postat av: carina

Jag är oxå såå avis! Jag hade gärna följt med på avstånd...ca 100 meter.... Ni kommer att få så jädrans bra i Indien. Njut av upplevelsen och alla möten av spännande människor och kulturer och miljöer! Jag vet att ni alla kommer att få skitkul :) / Carina

2012-09-24 @ 02:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0